Kategoria A1 prawa jazdy uprawnia do kierowania

    Motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg.
    Motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW o mocy nieprzekraczającej 15 kW (20 KM).

Wymagania dla kategorii A1

    Osiągnięcie wymaganego wieku – 16 lat (kurs można rozpocząć najwcześniej 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku, jednak do egzaminu państwowego można podejść nie wcześniej niż 1 miesiąc przed kwalifikowanym wiekiem);
    Posiadanie zgody rodzica lub opiekuna prawnego KLIKNIJ
    Założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK) KLIKNIJ


Pojazd

    Na kategorię A1 używamy pojazdu Yamaha MT125. Jest to motocykl z jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Silnik zasilany jest wtryskiem paliwa, a więc bardzo „wdzięczny i płynny” w oddawaniu mocy.

    Jazdy tym motocyklem dadzą Ci wiele frajdy a japońska technologia sprawi, że będziesz zachwycony. Masa 120kg powoduje jednak, że trzeba będzie się już przyłożyć do wykonywania poszczególnych manewrów na placu manewrowym.

Instruktorzy

    Część praktyczną prowadzą doświadczeni instruktorzy z wieloletnim stażem w zawodzie. Ponadto nasi instruktorzy są od wielu lat czynnymi motocyklistami, co powoduje, że tematyka i specyfikacja poruszania się pojazdami jednośladowymi po drogach publicznych nie jest im obca.
    Jeżeli życzycie sobie profesjonalnego przygotowania do egzaminu, a także samodzielnego radzenia sobie w ruchu ulicznym to jesteśmy w stanie sprostać Waszym oczekiwaniom.
    Oczywiście w trakcie jazd szkoleniowych Instruktor jedzie za nami tylko i wyłącznie motocyklem (nigdy samochodem). Pozwala to na bezpośrednią obserwację (z bliska) ewentualnych błędów popełnionych przez kursanta i ich korektę na bieżąco lub w wyniku omówienia na placu manewrowym. Poza tym oprócz tego, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością to tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje ( 🙂 ) oraz, że będzie dobrze 🙂
    Poza tym, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością. Tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje ( 🙂 ) oraz, że będzie dobrze 🙂
    Kiedy za kilka lat wyminiesz się ze swoim Instruktorem, pomachasz mu ręką, będzie mu bardzo miło, że pozdrowił go kolejny kursant, który zasilił „zacne grono motocyklistów” 🙂

Teoria

    Jako, że zazwyczaj kursanci tej kategorii to “świeżaki” na drodze, mocno zachęcamy Was, kursantów kat. A1, do uczęszczania na zajęcia teoretyczne organizowane u nas raz w miesiącu w charakterze wolnego słuchacza (trwają one 2 tygodnie – i obejmują w 90% zagadnienia związane z kategorią A1). Oczywiście również powinniście w przygotowanie do egzaminu teoretycznego włożyć sporo swojej nauki i czasu.
    Po odpowiednim przygotowaniu się wysyłamy Was na egzamin teoretyczny do WORDu. Przed egzaminem musicie koniecznie wyrobić numer PKK.
    Obowiązkowo będziecie musieli zaliczyć 1 spotkanie dotyczące zagadnień z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zajęcia są prowadzone przez czynnego ratownika pogotowia ratunkowego.

Praktyka

    Druga część kursu na prawo jazdy kat. A1 obejmuje 20 godzin jazd (60’).
    Część praktyczna, czyli tzw „jazdy” wykonywana jest na placu manewrowym i w ruchu miejskim. Oczywiście nim na miasto wyjedziemy rozpoczynamy od placu manewrowego w celu poznania niezbędnych zagadnień związanych z kierowaniem motocyklem i fizyką tej jazdy.
    Na placu nauczymy Was ruszać, hamować, zmieniać biegi, zatrzymywać oraz wykonywać inne podstawowe manewry. Opanowanie tych zagadnień pozwoli ruszyć na miasto i zapoznać się ze specyfiką poruszania się w ruchu miejskim.
    Instruktor będzie jechał za Wami zawsze motocyklem, a łączność kursant-instruktor zapewni profesjonalny sprzęt będący na wyposażeniu ośrodka. Po zakończeniu jazd i pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego będziecie mogli zgłosić się do egzaminu państwowego w WORD.
    Niezbędnym elementem na jazdach jest kask (z odpowiednią homologacją ECE R22.05 lub DOT) i rękawice motocyklowe. Tę sprawę pozostawiamy w Waszych rękach, z uwagi kwestie higieniczne – jednak jeśli faktycznie nie jesteście w stanie zorganizować sobie kasku na jazdy, możesz na nas liczyć – udostępnimy go Wam (weźcie tylko kominiarkę). Z naszej strony zapewniamy ochraniacze, system komunikacji, jak i odpowiednie oznakowanie kamizelki. Jeśli posiadacie jeszcze inne elementy garderoby motocyklowej zabierzcie ją śmiało. Bezpieczeństwo to podstawa!