Kategoria A2 prawa jazdy uprawnia do kierowania

    Motocyklem wyposażonym w silnik spalinowy o mocy nieprzekraczającej 35kW; motocyklem który powinien posiadać stosunek mocy do masy własnej nieprzekraczający 0,2kW/kg.
    W grę wchodzi również prowadzenie zespołu pojazdów z przyczepą (nie może ona ważyć więcej niż masa własna motocykla i 100 kg);
    Kategoria A2 uprawnia również do kierowania lekkimi czterokołowcami (masa do 350 kg).

Wymagania dla kategorii A2

    Osiągnięcie wymaganego wieku – 18 lat (kurs można rozpocząć najwcześniej 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku, jednak do egzaminu teoretycznego można podejść nie wcześniej niż 1 miesiąc przed kwalifikowanym wiekiem).
    W przypadku gdy Kursant posiada prawo jazdy kategorii „A1” dodatkowo zwolniony jest ze zdawania egzaminu teoretycznego w WORD.
    Posiadanie zgody rodzica lub opiekuna prawnego KLIKNIJ
    Założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK); KLIKNIJ

Pojazd

    Dla kategorii A2 posiadamy pojazd SUZUKI SFV 650 GLADIUS. Jest to dwucylindrowy silnik w układzie V zasilany wtryskiem paliwa. Dla kategorii A2 silnik jest „zdławiony” do mocy 35kW.

    Motocykl jest nowy i profesjonalnie przystosowany do nauki jazdy poprzez zamontowanie specjalistycznych gmoli chroniących twoje nogi (kolana) przed przygnieceniem w razie wypadku. Motocykl „na mokro” (czyli z płynem eksploatacyjnym w ilościach nominalnych) waży ponad 200 kg, a więc jest to już masa nad którą trzeba umieć zapanować. Oczywiście na wyposażeniu posiada ABS tak aby zminimalizować ryzyko niebezpiecznych sytuacji drogowych w przypadku konieczności hamowania awaryjnego. Oprócz tego jego silnik (jak w typowej V-ce) brzmi wspaniale i nasi kursanci jego brzmienie bardzo sobie chwalą – zwłaszcza w ruchu miejskim, który dostarcza wielu niezapomnianych doznań.

    Naturalnie identyczna maszyna jest dla potrzeb kategorii A2 w WORD, więc problem innego sprzętu na kursie, a innego na egzaminie nie występuje. U nas kurs na kat. A2 jest w całości na „Gladiusie” tak i plac manewrowy jak i ruch miejski. Nie otrzymasz innego, tańszego motocykla na miasto (takiego, który spełnia wymogi na kat. A2), a na plac nie zdławionego Gladiusa który wykorzystywany jest pod kategorię A. Z prostej przyczyny posiadamy dwie sztuki Suzuki Gladius: jeden zdławiony (dla potrzeb kategorii A2) i jeden o mocy nominalnej (dla potrzeb kat. A).

Instruktorzy

    Część praktyczną prowadzą doświadczeni instruktorzy z wieloletnim stażem w zawodzie. Ponadto nasi instruktorzy są od wielu lat czynnymi motocyklistami, co powoduje, że tematyka i specyfikacja poruszania się pojazdami jednośladowymi po drogach publicznych nie jest im obca.
    Jeżeli życzycie sobie profesjonalnego przygotowania do egzaminu, a także samodzielnego radzenia sobie w ruchu ulicznym to jesteśmy w stanie sprostać Waszym oczekiwaniom.
    Oczywiście w trakcie jazd szkoleniowych Instruktor jedzie za nami tylko i wyłącznie motocyklem (nigdy samochodem). Pozwala to na bezpośrednią obserwację (z bliska) ewentualnych błędów popełnionych przez kursanta i ich korektę na bieżąco lub w wyniku omówienia na placu manewrowym. Poza tym oprócz tego, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością to tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje (🙂) oraz, że będzie dobrze 🙂
    Poza tym, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością. Tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje ( 🙂 ) oraz, że będzie dobrze 🙂
    Kiedy za kilka lat wyminiesz się ze swoim Instruktorem, pomachasz mu ręką, będzie mu bardzo miło, że pozdrowił go kolejny kursant, który zasilił „zacne grono motocyklistów” 🙂

Teoria

    W przypadku kursów motocyklowych, aby zminimalizować czas trwania kursu, kursantów najpierw wysyłamy na egzamin teoretyczny do WORDu. Kursant koniecznie wcześniej musi wyrobić numer PKK.
    Oczywiście zapewnimy materiały do samodzielnej nauki, dostęp do aktualnej bazy pytań, a dla tych co bardziej ambitnych, oferujemy możliwość uczęszczania na zajęcia teoretyczne organizowane u nas raz w miesiącu (kurs dla kat. B, trwający 2 tygodnie – kurs ten obejmuje w 90% te same zagadnienia co w przypadku kategorii A2).
    Obowiązkowo będziesz musiał zaliczyć 1 spotkanie dotyczące zagadnień z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zajęcia są prowadzone przez czynnego ratownika pogotowia ratunkowego. Zajęcia można zaliczyć w czasie trwania kursu praktycznego.

Praktyka

    Druga część kursu na prawo jazdy kat. A2 obejmuje 20 godzin jazd (60’). Dodatkowo ośrodek w ramach kursu daje gratisową 1 godzinę, która przeznaczona jest egzamin wewnętrzny.
    Część praktyczna, czyli tzw „jazdy” wykonywana jest na placu manewrowym i w ruchu miejskim. Oczywiście nim na miasto wyjedziemy rozpoczynamy od placu manewrowego w celu poznania niezbędnych zagadnień związanych z kierowaniem motocyklem i fizyką tej jazdy.
    Na placu nauczymy Was ruszać, hamować, zmieniać biegi, zatrzymywać oraz wykonywać inne podstawowe manewry. Opanowanie tych zagadnień pozwoli ruszyć na miasto i zapoznać się ze specyfiką poruszania się w ruchu miejskim.
    Instruktor będzie jechał za Wami zawsze motocyklem, a łączność kursant-instruktor zapewni profesjonalny sprzęt będący na wyposażeniu ośrodka. Po zakończeniu jazd i pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego będziecie mogli zgłosić się do egzaminu państwowego w WORD.
    Niezbędnym elementem na jazdach jest kask (z odpowiednią homologacją CE) i rękawice motocyklowe. Tę sprawę pozostawiamy w Waszych rękach z uwagi kwestie higieniczne – jednak jeśli faktycznie nie jesteście w stanie zorganizować sobie kasku na jazdy, możesz na nas liczyć – udostępnimy go Wam (weźcie tylko kominiarkę). Z naszej strony zapewniamy ochraniacze, system komunikacji, jak i odpowiednie oznakowanie kamizelki. Jeśli posiadacie jeszcze inne elementy garderoby motocyklowej, zabierzcie ją śmiało. Bezpieczeństwo to podstawa!