Kategoria AM prawa jazdy uprawnia do kierowania

    Motorowerem dwu- lub trójkołowym zaopatrzonym w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub z silnikiem elektrycznym o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;
    Czterokołowcem lekkim, którego masa własna nie przekracza 350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h

Wymagania dla kategorii AM

    Osiągnięcie wymaganego wieku – 14 lat (kurs można rozpocząć najwcześniej 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku, jednak do egzaminu teoretycznego można podejść nie wcześniej niż 1 miesiąc przed kwalifikowanym wiekiem);
    Posiadanie zgody rodzica lub opiekuna prawnego KLIKNIJ
    Założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK) KLIKNIJ

Pojazd

    Zajęcia wykonywane są motorowerem marki ROMET ZETKA 50. Motorower jest naszym pojazdem, którego zakup dokonaliśmy bezpośrednio w sieci dealerskiej. Pojazd sprawdzony, snuje płynnie po nawierzchni placu, jest na bieżąco serwisowany – powoduje to, że godziny praktycznej jazdy na kursie będą dla kursanta przyjemnością.

    Romet ZETKA 50 jest motorowerem ze skrzynią biegów mechaniczną (nie jak w skuterach – automat) wyposażonym w silnik spalinowy czterosuwowy. Zaznaczamy, iż, WORD (Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego) posiada na swoim wyposażeniu identyczny sprzęt do egzaminów na kategorię AM. Oznacza to, że nasz klient nie będzie zaskoczony innym pojazdem na egzaminie, a innym na kursie.

Instruktorzy

    Część praktyczną prowadzą doświadczeni instruktorzy z wieloletnim stażem w zawodzie. Ponadto nasi instruktorzy są od wielu lat czynnymi motocyklistami, co powoduje, że tematyka i specyfikacja poruszania się pojazdami jednośladowymi po drogach publicznych nie jest im obca.
    Jeżeli życzycie sobie profesjonalnego przygotowania do egzaminu, a także samodzielnego radzenia sobie w ruchu ulicznym to jesteśmy w stanie sprostać Waszym oczekiwaniom.
    Oczywiście w trakcie jazd szkoleniowych Instruktor jedzie za Wami tylko i wyłącznie motocyklem (nigdy samochodem). Pozwala to na bezpośrednią obserwację (z bliska) ewentualnych błędów popełnionych przez Was, kursantów i ich korektę na bieżąco lub w wyniku omówienia ich na placu manewrowym.
    Poza tym, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością. Tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje ( 🙂 ) oraz, że będzie dobrze 🙂
    Kiedy za kilka lat wyminiecie się ze swoim Instruktorem i pomachacie mu ręką, będzie mu bardzo miło, że pozdrowił go kolejny kursant, który zasilił „zacne grono motocyklistów” 🙂

Teoria

    Jako, że zazwyczaj kursanci tej kategorii to “świeżaki” na drodze, mocno zachęcamy Was, kursantów kat. AM, do uczęszczania na zajęcia teoretyczne organizowane u nas raz w miesiącu w charakterze wolnego słuchacza (trwają one 2 tygodnie – i obejmują w 90% zagadnienia związane z kategorią AM). Oczywiście również powinniście w przygotowanie do egzaminu teoretycznego włożyć sporo swojej nauki i czasu.
    Po odpowiednim przygotowaniu się wysyłamy Was na egzamin teoretyczny do WORDu. Przed egzaminem musicie koniecznie wyrobić numer PKK.
    Obowiązkowo będziecie musieli zaliczyć 1 spotkanie dotyczące zagadnień z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zajęcia są prowadzone przez czynnego ratownika pogotowia ratunkowego. Zajęcia można zaliczyć w czasie trwania kursu praktycznego

Praktyka

    Druga część kursu na prawo jazdy kat. AM obejmuje 10 godzin jazd (60’). Dodatkowo ośrodek w ramach kursu daje gratisową 1 godzinę, która przeznaczona jest egzamin wewnętrzny.
    Na placu nauczymy Was ruszać, hamować, zmieniać biegi, zatrzymywać oraz wykonywać inne podstawowe manewry. Opanowanie tych zagadnień pozwoli ruszyć na miasto i zapoznać się ze specyfiką poruszania się w ruchu miejskim.
    Jazdy prowadzimy praktycznie cały dzień, od godziny 6.00 do godziny 22.00. W każdych warunkach pogodowych.Grafik jazd umawiacie bezpośrednio z instruktorem, pod wasze predyspozycje i plany.
    Instruktor będzie jechał za Wami zawsze motocyklem, a łączność kursant-instruktor zapewni profesjonalny sprzęt będący na wyposażeniu ośrodka. Po zakończeniu jazd i pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego będziecie mogli zgłosić się do egzaminu państwowego w WORD.
    Niezbędnym elementem na jazdach jest kask (z odpowiednią homologacją CE) i rękawice motocyklowe. Tę sprawę pozostawiamy w Waszych rękach, z uwagi kwestie higieniczne – jednak jeśli faktycznie nie jesteście w stanie zorganizować sobie kasku na jazdy, możesz na nas liczyć – udostępnimy go Wam (weźcie tylko kominiarkę). Z naszej strony zapewniamy ochraniacze, system komunikacji, jak i odpowiednie oznakowanie kamizelki. Jeśli posiadacie jeszcze inne elementy garderoby motocyklowej, zabierzcie ją śmiało. Bezpieczeństwo to podstawa!