Kategoria A1 prawa jazdy uprawnia do kierowania

    Motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg.
    Motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW o mocy nieprzekraczającej 15 kW (20 KM).

Wymagania dla kategorii A1

    Osiągnięcie wymaganego wieku – 16 lat (kurs można rozpocząć najwcześniej 3 miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku, jednak do egzaminu teoretycznego można podejść nie wcześniej niż 1 miesiąc przed kwalifikowanym wiekiem);
    Posiadanie zgody rodzica lub opiekuna prawnego KLIKNIJ
    Założenie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK) KLIKNIJ


Pojazd

    Na kategorię A1 używamy pojazdu Yamaha YBR 125. Jest to motocykl z jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Silnik zasilany jest wtryskiem paliwa, a więc bardzo „wdzięczny i płynny” w oddawaniu mocy.

    Jazdy tym motocyklem dadzą Ci wiele frajdy a japońska technologia sprawi, że będziesz zachwycony. Masa 120kg powoduje jednak, że trzeba będzie się już przyłożyć do wykonywania poszczególnych manewrów na placu manewrowym.

Instruktorzy

    Część praktyczną prowadzą doświadczeni instruktorzy z wieloletnim stażem w zawodzie. Ponadto nasi instruktorzy są od wielu lat czynnymi motocyklistami, co powoduje, że tematyka i specyfikacja poruszania się pojazdami jednośladowymi po drogach publicznych nie jest im obca.
    Jeżeli życzycie sobie profesjonalnego przygotowania do egzaminu, a także samodzielnego radzenia sobie w ruchu ulicznym to jesteśmy w stanie sprostać Waszym oczekiwaniom.
    Oczywiście w trakcie jazd szkoleniowych Instruktor jedzie za nami tylko i wyłącznie motocyklem (nigdy samochodem). Pozwala to na bezpośrednią obserwację (z bliska) ewentualnych błędów popełnionych przez kursanta i ich korektę na bieżąco lub w wyniku omówienia na placu manewrowym. Poza tym oprócz tego, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością to tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje ( 🙂 ) oraz, że będzie dobrze 🙂
    Poza tym, że Instruktor z tyłu na swoim motocyklu dodaje „otuchy” swoją obecnością. Tak w ogóle szkolenie „na dwa motocykle” jest po prostu fajne i przyjemne zarówno dla instruktora jak i kursanta. Kiedy stoimy na czerwonym świetle, można wymienić uśmiech i wesprzeć dobrym słowem kursanta i zapewnić go, że przeżyje ( 🙂 ) oraz, że będzie dobrze 🙂
    Kiedy za kilka lat wyminiesz się ze swoim Instruktorem, pomachasz mu ręką, będzie mu bardzo miło, że pozdrowił go kolejny kursant, który zasilił „zacne grono motocyklistów” 🙂

Teoria

    Jako, że zazwyczaj kursanci tej kategorii to “świeżaki” na drodze, mocno zachęcamy Was, kursantów kat. A1, do uczęszczania na zajęcia teoretyczne organizowane u nas raz w miesiącu w charakterze wolnego słuchacza (trwają one 2 tygodnie – i obejmują w 90% zagadnienia związane z kategorią A1). Oczywiście również powinniście w przygotowanie do egzaminu teoretycznego włożyć sporo swojej nauki i czasu.
    Po odpowiednim przygotowaniu się wysyłamy Was na egzamin teoretyczny do WORDu. Przed egzaminem musicie koniecznie wyrobić numer PKK.
    Obowiązkowo będziecie musieli zaliczyć 1 spotkanie dotyczące zagadnień z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Zajęcia są prowadzone przez czynnego ratownika pogotowia ratunkowego. Zajęcia można zaliczyć w czasie trwania kursu praktycznego.

Praktyka

    Druga część kursu na prawo jazdy kat. A1 obejmuje 20 godzin jazd (60’). Dodatkowo ośrodek w ramach kursu daje gratisową 1 godzinę, która przeznaczona jest egzamin wewnętrzny.
    Część praktyczna, czyli tzw „jazdy” wykonywana jest na placu manewrowym i w ruchu miejskim. Oczywiście nim na miasto wyjedziemy rozpoczynamy od placu manewrowego w celu poznania niezbędnych zagadnień związanych z kierowaniem motocyklem i fizyką tej jazdy.
    Na placu nauczymy Was ruszać, hamować, zmieniać biegi, zatrzymywać oraz wykonywać inne podstawowe manewry. Opanowanie tych zagadnień pozwoli ruszyć na miasto i zapoznać się ze specyfiką poruszania się w ruchu miejskim.
    Instruktor będzie jechał za Wami zawsze motocyklem, a łączność kursant-instruktor zapewni profesjonalny sprzęt będący na wyposażeniu ośrodka. Po zakończeniu jazd i pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego będziecie mogli zgłosić się do egzaminu państwowego w WORD.
    Niezbędnym elementem na jazdach jest kask (z odpowiednią homologacją ECE R22.05 lub DOT) i rękawice motocyklowe. Tę sprawę pozostawiamy w Waszych rękach, z uwagi kwestie higieniczne – jednak jeśli faktycznie nie jesteście w stanie zorganizować sobie kasku na jazdy, możesz na nas liczyć – udostępnimy go Wam (weźcie tylko kominiarkę). Z naszej strony zapewniamy ochraniacze, system komunikacji, jak i odpowiednie oznakowanie kamizelki. Jeśli posiadacie jeszcze inne elementy garderoby motocyklowej zabierzcie ją śmiało. Bezpieczeństwo to podstawa!